L’Associació Cultural Video Art Game (VAG) impulsa a les Terres de l’Ebre la indústria del videojoc la cultura digital, la importància de les empreses TIC i la inquietud en les noves tecnologies digitals i d’aquesta indústria per part del jovent i la ciutadania en general. El VAG aposta per incentivar i impulsar la creació d’una base i inquietud social digital, aprofitant tot el que envolta la indústria dels videojocs (món digital, 3D, 2D, disseny, programació, màrqueting, música, guions, tallers per nens i nenes, etc)
L’objectiu a llarg termini del VAG és fomentar la creació de llocs de treball per tal de garantir la màxima retenció (atracció i augment) del talent. Actuant com un motor generador de nous negocis, es vol que arribi a ser una incubadora destinada a consolidar equips de treball enfocats a desenvolupar projectes disruptius.
D’altra banda el Col·laboratori Catalunya, iniciativa de la Generalitat de Catalunya i Fundació i2Cat, fomenta la innovació social digital basada en la innovació oberta i la metodologia de treball en quàdruple hèlix. El Col·laboratori Catalunya té diferents àmbits d’impacte temàtic i territorial. Entre aquests últims el primer que és va crear va ser el Col·laboratori CatSud amb entitats de Tarragona i Terres de l’Ebre que miren de portar a terme projectes i accions de innovació social digital amb l’objectiu final d’impacte en el territori i en la seva ciutadania.
Aquest any 2023 una de les activitats en que el Col·laboratori Catalunya donarà suport és a la iniciativa El Videojoc i el Canvi Climàtic -VCC-. Aquesta, vol mirar de donar resposta en format competició i a través d’un videojoc a l’impacte del canvi climàtic i els seus efectes sobre el territori. La iniciativa constarà de tres etapes:
Aquest any 2023 una de les activitats en que el Col·laboratori Catalunya donarà suport és a la iniciativa El Videojoc i el Canvi Climàtic -VCC-. Aquesta, vol mirar de donar resposta en format competició i a través d’un videojoc a l’impacte del canvi climàtic i els seus efectes sobre el territori. La iniciativa constarà de tres etapes:
La iniciativa VCC és planteja com una competició d’innovació amb eines digitals, oberta i adreçada a la comunitat en general en el qual diferents equips de persones amb coneixements de diversos àmbits, però principalment del món digital/tecnològic, miraran de proposar i trobar solucions al repte plantejat a través de les noves tecnologies, els videojoc i el programari. És per aquest motiu que cada equip caldrà que tingui integrants amb diferents tipus de coneixements en relació a la problemàtica/temàtica i per el tipus de solució requerida que és plantegi. Podràn ser necessaris perfils amb coneixements ens el camp del disseny gràfic, disseny d’interfícies, programació, gestió de projectes, coneixement de l’entorn i el medi ambient, …
La iniciativa VCC és planteja com una competició d’innovació amb eines digitals, oberta i adreçada a la comunitat en general en el qual diferents equips de persones amb coneixements de diversos àmbits, però principalment del món digital/tecnològic, miraran de proposar i trobar solucions al repte plantejat a través de les noves tecnologies, els videojoc i el programari. És per aquest motiu que cada equip caldrà que tingui integrants amb diferents tipus de coneixements en relació a la problemàtica/temàtica i per el tipus de solució requerida que és plantegi. Podràn ser necessaris perfils amb coneixements ens el camp del disseny gràfic, disseny d’interfícies, programació, gestió de projectes, coneixement de l’entorn i el medi ambient…
La iniciativa, dirigida a les persones innovadores i creatives, vol promoure canvis positius en l’entorn davant de la problemàtica del canvi climàtic i els seus efectes en el territori.
La iniciativa del Videojoc i el Canvi Climàtic està organitzada per l’Associació Cultural Video Art Game, l’ajuntament d’Amposta, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i Fundació i2Cat i amb la col·laboració de l’INS Montsià, l’Eurecat-Centre de Resiliència Climàtica a través del Living Lab Ebre Bioterritori i el FabLab Terres de l’Ebre.
La iniciativa, dirigida a les persones innovadores i creatives, vol promoure canvis positius en l’entorn davant de la problemàtica del canvi climàtic i els seus efectes en el territori.
La iniciativa del Videojoc i el Canvi Climàtic està organitzada per l’Associació Cultural Video Art Game, l’ajuntament d’Amposta, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i Fundació i2Cat i amb la col·laboració de l’INS Montsià, l’Eurecat-Centre de Resiliència Climàtica a través del Living Lab Ebre Bioterritori i el FabLab Terres de l’Ebre.
La competició està oberta a equips multidisciplinars capaços d’afrontar el repte plantejat i formats per makers, dissenyadors, inventors, enginyers, programadors, estudiants, ecòlegs, ambientalistes, … o qualsevol altre persona que estigui motivada enfront d’aquest repte.
Durant la valoració de les idees és valorarà positivament que l’equip avaluat tingui diversitat de gènere, així com membres amb diversitat funcional, entre els seus 4 integrants.
L’edat de les persones participants no està limitada en cap sentit, però el VCC s’enfoca principalment a persones entre 14 i 30 anys i les noves oportunitats que se’ls pot obrir gràcies a aquesta iniciativa.
Els participants menors de 16 anys hauran de proporcionar el consentiment informat dels seus pares o tutors legals a través del document que trobareu en aquest enllaç.
La competició està oberta a equips multidisciplinars capaços d’afrontar el repte plantejat i formats per makers, dissenyadors, inventors, enginyers, programadors, estudiants, ecòlegs, ambientalistes… o qualsevol altra persona que estigui motivada enfront d’aquest repte.
Durant la valoració de les idees és valorarà positivament que l’equip avaluat tingui diversitat de gènere, així com membres amb diversitat funcional, entre els seus 4 integrants.
L’edat de les persones participants no està limitada en cap sentit, però el VCC s’enfoca principalment a persones entre 14 i 30 anys i les noves oportunitats que se’ls pot obrir gràcies a aquesta iniciativa.
Els participants menors de 16 anys hauran de proporcionar el consentiment informat dels seus pares o tutors legals a través del document que trobareu en aquest enllaç.
Per participar en el VCC només cal fer la inscripció a través d’aquest enllaç
Cada equip participant haurà d’abonar 8,00 € a través del mateix enllaç d’inscripció.
Finalitzarà el dissabte 30 de setembre de 2023 a les 23:59 hores o un cop s’arribin als 12 equips participants.
Per participar en el VCC només cal fer la inscripció a través d’aquest enllaç
Cada equip participant haurà d’abonar 8,00 € a través del mateix enllaç d’inscripció.
Finalitzarà el dissabte 30 de setembre de 2023 a les 23:59 hores o un cop s’arribin als 12 equips participants.
Segona etapa: mentorització i prototipatge (d’octubre de 2023 a maig de 2024)
Cada equip participant haurà d’abonar 8,00 € a través del mateix enllaç d’inscripció.
Finalitzarà el dissabte 30 de setembre de 2023 a les 23:59 hores o un cop s’arribin als 12 equips participants.
Cada equip participant haurà d’abonar 8,00 € a través del mateix enllaç d’inscripció.
Finalitzarà el dissabte 30 de setembre de 2023 a les 23:59 hores o un cop s’arribin als 12 equips participants.
La propietat intel·lectual de les solucions tecnològiques correspondrà als participants, sense que hi hagi cessió de drets cap a les entitats que recolzen el repte les quals tindran prioritat en accedir i negociar possibles acords amb els autors de les solucions. L’organització d’aquest repte no té cap responsabilitat pel que fa a finalització satisfactòria de les negociacions o acords que es pugui arribar.
La intenció d’aquest repte és, entre altres, fomentar diverses futures col·laboracions a curt, mitjà o llarg termini entre els participants i les diferents entitats que li donen suport.
Tots els equips hauran d’incorporar els logotips de les entitats promotores de l’esdeveniment, així com les que han col·laborat en el mateix, en el moment que facin publicitat o difusió de la solució o fins i tot si la comercialitzen.
La propietat intel·lectual de les solucions tecnològiques correspondrà als participants, sense que hi hagi cessió de drets cap a les entitats que recolzen el repte les quals tindran prioritat en accedir i negociar possibles acords amb els autors de les solucions. L’organització d’aquest repte no té cap responsabilitat pel que fa a finalització satisfactòria de les negociacions o acords que es pugui arribar.
La intenció d’aquest repte és, entre altres, fomentar diverses futures col·laboracions a curt, mitjà o llarg termini entre els participants i les diferents entitats que li donen suport.
Tots els equips hauran d’incorporar els logotips de les entitats promotores de l’esdeveniment, així com les que han col·laborat en el mateix, en el moment que facin publicitat o difusió de la solució o fins i tot si la comercialitzen.
Tots els drets reservats 2019-2023 © VAG Associació Cultural Video Art Game
Tots els drets reservats 2019-2023 © VAG Associació Cultural Video Art Game