El dia 1 d’abril es celebrarà el torneig de primavera del VAG (VAG TOURNAMENT) a l’auditori municipal d’Amposta. Sis equips s’enfrontaran durant tota la jornada en un espai especialment dissenyat per a l’ocasió, tecnologia, tallers vag kids, videojocs, experiències immersives, zona de bar i foodtrucks… un espectacle digne d’una final d’eSports!

Per guardar-vos la plaça heu de realitzar una inscripció de deu euros (2 euros per jugador). Obtindreu un val per un refresc i entrareu al sorteig directe d’una cadira gamer i dos packs amb productes MSI.

*Inscripció gratuïta

VAG Experience 2022

Torna l’aposta per la cultura dels videojocs.
El primer esdeveniment cultural del país, tornarà a ser present a Amposta
del dijous 29 de setembre al dissabte 1 d’octubre de 2022.
Un esdeveniment que, com cada any, pretén apropar el món dels videojocs i l’oci digital per ensenyar que hi ha darrere d’aquesta indústria: programadors, dissenyadors, compositors de música…
Et sorprendrà veure com els videojocs van més enllà del fet de jugar. 

Temàtiques VAG Experience 2022

Temàtiques VAG Experience 2022

Com edició, l’esdeveniment té  temàtiques principals. Aquestes són les que solen tenir més presència a les activitats programades.
Aquest any apostem per conèixer més sobre:
els eSports i la ciberseguretat en el món dels videojocs.

ESPECTACLES

VAG Experience 2022

VAG Experience 2022

Gaudeix dels diferents espectacles programats durant el VAG Experience. Tres espectacles diferents i per a tots els públics.
>>> Els espectacles d’eSports i el Concert Audiovisual, tenen l’aforament limitat i cal adquirir entrada. L’espectacle de Sebastià Joan d’Arbó no hi ha límit d’aforament al ser a l’aire lliure i no cal adquirir entrada <<<
Espectacles 2022

eSports: l’espectacle de la LVP

El primer espectacle d’eSports que es podrà veure fora de les grans ciutats on podrà participar jugadors no professionals.
Dissabte 1 d’octubre
17:00 hores

Arbonautes

Arbonautes

Espectacle poètic-visual, de carrer, en clau de tragèdia, que transcorre per texts de Sebastià Juan Arbó, per la seva cerca, pel seu viatge, per la seva conquesta.
Dissabte 1 d’octubre
21:00 hores

INDIEDEVPLAY

VAG Experience 2022

VAG Experience 2022

Divendres 30 de setembre a la tarda i dissabte 1 d’octubre durant tot el dia, coneix als creadors de diferents videojocs. Diversos estudis independents estaran presents al Casal Municipal d’Amposta. Podràs provar els seus jocs i parlar amb els seus creadors.

Amb la col·laboració de IndieDevDay

>>> Accés lliure. No s’ha d’adquirir entrada <<<
43 Studios

43 Studios

43 Studios és un estudi de videojocs amb la missió de crear jocs purament divertits,

Indies 2022

Keiby

Conbunn Cardboard és el primer joc de l’estudi, fet a partir de personatges d’un còmic que havien fet anteriorment.

Indies 2022

Red Mountain

Estudi creat des de les cendres de TrTLabs, que va estar operant des del 2016-2020

TALLERS FORMATIUS

VAG Experience 2022

VAG Experience 2022

Inscriu-te i participa en els tallers formatius del VAG Experience 2022. Dissabte 1 d’octubre de 09.00 a 14.00 hores a l’INS Montsià d’Amposta.
>>> Cada taller té l’aforament limitat a només 15 persones. Per participar-hi cal adquirir entrada. Els tallers són simultanis i per tant només es pot accedir a un dels tallers programats <<<
Iniciació a la texturització amb Substance Painter

Iniciació a la texturització amb Substance Painter

En aquest taller aprendràs diferents tècniques per a elaborar textures mitjançant materials com màscares, filtres, generadors a partir d’un model 3D que t’oferirem, llest per a donar-li textura.

Disseny narratiu d'un videojoc

Disseny narratiu d’un videojoc

Aprèn els fonaments del disseny narratiu dels videojocs. Conceptualitzar idees, dissenyar els personatges, els entorns del videojoc, les estructures de narració i els esquemes.

Tallers 2022

VAG Kids

Endinsa’t amb la programació de l’Scratch i apren les eines principals per fer el teu mini-joc de ball.

CONFERÈNCIES

VAG Experience 2022

VAG Experience 2022

El cicle de conferències que, habitualment se centrava el dissabte la tarda, aquest any agafa un nou format i es trasllada al divendres 30 de setembre al matí entre les 9:30 i les 13:30 hores. En aquest cicle de conferències, participaran ponents de primera talla mundial, com Martin Vigo i Alexis Porros, creadors del podcast sobre ciberseguretat de parla hispana amb més seguidors: “Tierra de hackers”, entre d’altres.

També es realitzaran, com cada any, les conferències en l’acte inaugural de divendres a la tarda a les 18:30 hores, on participaran: Carles Bonet docent i investigador en serious games, concretament en el sector eHealth i Carles Anyó, director de l’INS Montsià. Cèlia Miguel Álvarez, directora de màrqueting de la Lliga de Videojocs Professional (LVP) o Alexis Porros i Martin Vigo, experts en ciberseguretat.

>>> És necessari adquirir el passi d’entrada gratuïta per limitació d’aforament <<<
Ciberseguretat en els videojocs

Ciberseguretat en els videojocs

Podem ser atacats a través d’un videojoc sent jugadors anònims?
Divendres 30 setembre
11:00 hores

Arbonautes

Arbonautes

Espectacle poètic-visual, de carrer, en clau de tragèdia, que transcorre per texts de Sebastià Juan Arbó, per la seva cerca, pel seu viatge, per la seva conquesta.
Dissabte 1 d’octubre
21:00 hores

PARTICIPANTS

VAG Experience 2022

VAG Experience 2022

Una de les finalitats del VAG Experience és la difusió de què hi ha darrere del món dels videojocs.
Un videojoc va més enllà del fet de jugar. A nosaltres ens arriba un producte final, però hi ha una gran indústria que amaga centenars de professionals de diferents sectors.

>>> Per un millor control de l’aforament, l’organització prega que s’adquireixin les entrades per a totes les ponències a les que es vulgui assistir <<<

Cèlia Miguel Alvarez

Cèlia Miguel Alvarez

Directora de màrqueting de la Lliga de Videojocs Professional (LVP | Mediapro).

Ponents 2022

Rodrigo Iturregui Gallardo

Rodrigo, més conegut com Roi, és periodista de carrera i artista en procés. Escapant del seu grau va descobrir el pixelart, el concept i els videojocs.

i2cat

i2CAT

Centre d’investigació i innovació sense ànim de lucre que promou activitats d’R + D orientades a la missió sobre arquitectures, aplicacions i serveis avançats d’Internet.

ELS INICIS DEL VAG EXPERIENCE

ELS INICIS DEL
VAG EXPERIENCE

El 2019 es va posar en marxa el projecte VAG, nomenclatura de Video Art Game a Amposta.

La idea inicial era muntar una exposició sobre el món dels videojocs, però a mesura que avançaven els mesos, aquella exposició va acabar sent un aglutinament de diferents activitats sobre la indústria en la qual s’anava sumant gent que mostraven molt d’interès pel projecte i pel fet que s’estigués fent en una àrea rural. Aquí va ser quan diferents institucions públiques i privades ens van dir que era “El primer esdeveniment cultural sobre videojocs del país”, ja que no n’hi havia d’altres amb les mateixes característiques.

Posar en marxa el projecte, requeria molts esforços, pel fet que la indústria dels videojocs, al nostre país, se centra en grans ciutats i la seva àrea metropolitana.

El repte del VAG era, i continua essent, divulgar tot el que envolta un videojoc més enllà del fet de jugar-hi. Portar a terme aquesta acció en una àrea rural, va donar els seus fruits, aglutinant a més de 1.200 persones la primera edició l’any 2019. La Covid ens va fer saltar el 2020, emprenen novament l’esdeveniment el 2021, amb el pas de més de 1.500 persones.

A la fi, només lamentem el que no hem fet

El Video Art Game, és un projecte que impulsa la indústria del videojoc i l’oci digital a les Terres de l’Ebre.

El principal objectiu és fomentar equips de treball disruptius entre les empreses del sector i els centres educatius per a la producció de l’entreteniment digital.

El projecte és divideix amb diferents fases:
VAG Experience
VAG Challenge
IncuVAGdora

La posada en marxa del projecte, es produeix l’octubre de 2019 amb el primer VAG Experience. Un cap de setmana ple d’activitats culturals, tallers formatius, conferències i exposicions, per mostrar i fomentar aquesta indústria i el seu futur més immediat.

Amb el pas dels anys, el VAG s’ha arrelat fortament fins a constituir l’actual associació que, juntament amb l’INS Montsià i l’Ajuntament d’Amposta, s’ha aconseguit, a partir del curs vinent 2022-2023, posar en marxa el Grau Superior d’animació 3D, jocs i entorns virtuals a Amposta.

A la fi, només lamentem el que no hem fet

El Video Art Game, és un projecte que impulsa la indústria del videojoc i l’oci digital a les Terres de l’Ebre.

El principal objectiu és fomentar equips de treball disruptius entre les empreses del sector i els centres educatius per a la producció de l’entreteniment digital.

El projecte és divideix amb diferents fases:
VAG Experience
VAG Challenge
IncuVAGdora

La posada en marxa del projecte, es produeix l’octubre de 2019 amb el primer VAG Experience. Un cap de setmana ple d’activitats culturals, tallers formatius, conferències i exposicions, per mostrar i fomentar aquesta indústria i el seu futur més immediat.

Amb el pas dels anys, el VAG s’ha arrelat fortament fins a constituir l’actual associació que, juntament amb l’INS Montsià i l’Ajuntament d’Amposta, s’ha aconseguit, a partir del curs vinent 2022-2023, posar en marxa el Grau Superior d’animació 3D, jocs i entorns virtuals a Amposta.

Podcast VAG Experience

Escolta, llegeix i participa de les experiències que ens transmeten els participants del VAG Experience

Podcast amb Sandra i Júlia

Equip organitzador del VAG Experience 2022

L’equip del VAG Experience ens expliquen i descobreixen el contingut d’aquesta tercera edició que se centrarà en el món de la ciberseguretat i dels e-Sports.

Podcast amb Ioan Angheluta

Dissenyador i creador de VKY

Ioan ha sigut l’encarregat de crear la imatge gràfica del VAG Experience 2022. En aquest pòdcast ens centrem en la IA i parlem del futur més pròxim de les noves tecnologies.

Podcast amb Daniel Garcia Raso

Padrí de la primera edició del VAG Experience

Daniel ens parla de la seva carrera professional dintre del món dels videojocs i recorda els inicis del VAG Experience com uns dels primers padrins de l’esdeveniment.

Podcast amb IndieDevDay

Organitzadors de l'IndieDevDay i les IndieDevPlay

Daniel, Laura i Cristian, membres d’IndieDevDay, ens conten que és i que es podrà veure a Amposta els dies 30 de setembre i 1 d’octubre de 2022 a Amposta.

Podcast amb Alexis i Martin

Ciberseguritat i creadors de Tierra de Hackers

Alexis Porros i Martin Vigo, són especialistes de ciberseguretat que treballen en empreses conegudes mundialment i són creadors del pòdcast “Tierra de Hackers”.

Podcast amb Daniel Garcia Raso

Padrí de la primera edició del VAG Experience

Daniel ens parla de la seva carrera professional dintre del món dels videojocs i recorda els inicis del VAG Experience com uns dels primers padrins de l’esdeveniment.

Podcast amb Anna Noé

Matemàtica i apassionada de la programació

Quan em pregunten si realment programar un botó per que es pugui fer clic costa tant… sí, costa! Al joc “Adivina con emoticonos”, programar el dau per a que es mogui, em va portar 3 o 4 dies de feina.

A pesar que actualment treballar per altres empreses fora del món dels videojocs, ha desenvolupat, junt a la seva parella, “Adivina con emoticonos” un joc que es pot trobar per a Android i iOS.

Podcast amb Daniel Garcia Raso

Historiador, arqueòleg teòric i escriptor

…la gent al carrer, té la idea que els videojocs són una mica banals, superficials, amb el que perds el temps i no s’aprèn res. A mi em fa gràcia que hi hagi gent que pensi que els videojocs són una amenaça…

Autor dels llibres sobre videojocs: “Yacimiento pixel, los videojuegos como cultura material” i “Eso no estaba en mi libro de historia de los videojuegos”. També escriu artícles acadèmics i divulgatius com “Twin Peaks, 25 años después todavía se escucha música en el aire”.

Podcast amb Janire i Edgar

Desenvolupadors del videojoc SyZyGy

…la preproducció és molt important perquè a la llarga estalvia molt de temps en temes de producció; si et precipites i comences a produir com un boig, al final has de fer passos enrere…”

Tant Janire com Edgar es troben en l’equip de Pentagonal Studio, del qual formen part del projecte PlayStation Talents al Games Camp de Bilbao, on han desenvolupat el videojoc ”Syzygy” per a PlayStation 4.

El creador de VKY

Ha dissenyat la imatge gràfica del VAG Experience 2022

Ioan Angheluta, de 31 anys, va néixer a una ciutat de l’est de Romania, encara que des de fa anys viu a Amposta. Des de petit sentia el desig inexplicable per entendre com funcionaven les coses i per això totes les joguines i els rellotges de casa acabaven desmuntats fins a l’últim caragol. Més tard va descobrir la passió cap a les belles arts; una passió que la seva mestra de primària va fomentar fent-li dibuixar cada dia, fet que l’hi agraeix fins a l’últim alè, tot i que ho feia per què, segons ens conta, no xerres i molestes contínuament als seus companys. A mesura que passaven els anys, l’art i el dibuix formaven part del seu dia a dia fins que hi havia moments que es tornava obsessiu. Això li va fer despertar encara més la seva imaginació per crear personatges i històries en mons fantàstics. Quan els videojocs van entrar a la seva vida, es va crear com un punt d’inflexió. Els jocs d’ordinador eren el cúmul de tot allò que ell somiava de petit. Avui dia persegueix el somni de poder dedicar-s’hi professionalment a la creació de personatges i de mons per a videojocs.
VKY

El creador de VKY

Ha dissenyat la imatge gràfica del VAG Experience 2022

Ioan Angheluta, de 31 anys, va néixer a una ciutat de l’est de Romania, encara que des de fa anys viu a Amposta. Des de petit sentia el desig inexplicable per entendre com funcionaven les coses i per això totes les joguines i els rellotges de casa acabaven desmuntats fins a l’últim caragol. Més tard va descobrir la passió cap a les belles arts; una passió que la seva mestra de primària va fomentar fent-li dibuixar cada dia, fet que l’hi agraeix fins a l’últim alè, tot i que ho feia per què, segons ens conta, no xerres i molestes contínuament als seus companys. A mesura que passaven els anys, l’art i el dibuix formaven part del seu dia a dia fins que hi havia moments que es tornava obsessiu. Això li va fer despertar encara més la seva imaginació per crear personatges i històries en mons fantàstics. Quan els videojocs van entrar a la seva vida, es va crear com un punt d’inflexió. Els jocs d’ordinador eren el cúmul de tot allò que ell somiava de petit. Avui dia persegueix el somni de poder dedicar-s’hi professionalment a la creació de personatges i de mons per a videojocs.
VKY
Així ens han vist...
Cultura Digital
Cultura Digital@culturadigicat
Llegir més
Ahir a la nit, a @laliraampostina vam viure un magnific i molt emocionant concert de la banda sonora del videojoc Gris amb presència de @nomadastudiobcn i @berlinistband dins @VaGexperience
Mariola Dinarès i Quera
Mariola Dinarès i Quera@HolaMariola
Llegir més
Dones i videojocs! Un debat molt viu i necessari que ens agradaria que no s'hagués de fer. Gràcies @VaGexperience Cal visibilitzar les dones al món digital i aquí estem: @albagcorral @blissy @GinaTost @HolaMariola @Ipa9933, Anna Noè, @marisolbcn i moltes més!
Previous
Next

LA VAGNEWS

El VAG duu a terme diferents activitats durant l’any, més enllà del VAG Experience.
Entre aquestes activitats hi ha: tallers formatius, campus d’estiu, xerrades, càpsules formatives…
Apunta’t a la VAGNews i rep informació de totes les activitats previstes.