VAG Experience 2019

CONFERÈNCIES

A espatlles de codis, bytes i interaccions: la consolidació dels videojocs com gènere cultural

Igual que la fotografia o el cinema van ser condemnats en els seus primers passos per altres arts com espectacles de fira, els videojocs van passar per una etapa de menyspreu cultural. Però a poc a poc, gràcies a la hipervelocidad amb la qual es succeïen les transformacions tecnològiques al segle XX, els videojocs van anar abandonant aquest lloc que ocupaven en una cantonada dels bars, van sortir dels recreatius -considerats antres de perversió pels pares- i es van instal·lar a les llars.

Seria la fi d’un mil·lenni i el començament d’un altre el que veuria madurar una forma d’entreteniment de la que ja queden pocs dubtes que es pugui denominar com artística, consolidant-se com un gènere cultural en el qual es concentren les pors, les passions, les emocions, els sentiments i les preocupacions de la humanitat del segle XXI. De la mateixa manera que segueixen presents en aquest gènere cultural únic algunes de les seves característiques inicials, com la seva vocació esportiva o la seva obstinació a desafiar l’habilitat de les seus jugadors.

Daniel García Raso

Historiador i escriptor

Daniel García Raso és historiador, arqueòleg teòric i sempre li ha fascinat l’antropologia en totes les seves facetes. També és escriptor i ha escrit llibres d’aquestes matèries, especialment sobre videojocs, com “Yacimiento píxel. Los videojuegos como cultura material” o “Eso no estaba en mi libro de historia de los videojuegos”.

També escriu ficció, com la seva primera novel·la “Vergüenza ajena”, així com articles acadèmics i divulgatius, i contribucions a monografies com “Twin Peaks. 25 años después todavía se escucha música en el aire”.

Compagina la seva activitat com a escriptor amb la seva professió de corrector literari freelance per a editorials com Héroes de Papel, Editorial Almuzara, NeoCook & NeoSounds o Gaia Ediciones.

Belly Run: de les Terres de l'Ebre a la seva implementació mundial

Com un joc que converteix a Belly Run en el Mario Bros de les Terres de l’Ebre, és un joc que comença per posar en valor el patrimoni local i cultural, passant les seves aventures en poblacions del delta de l’Ebre i enfrontant-se a perills satiritzats als que s’enfronten la gent del territori.

El model Belly Run ha aconseguit cridar l’atenció fora de les nostres fronteres i convertir-se en un model de joc per altres païssos, que l’adaptaran mantenint la seva essència i idea inicial.

Josep Piñol

Emprendedor

Josep Piñol Curto és copropietari de EAAPP ENTERTAINMENT S.L, empresa dedicada al desenvolupament del videojoc ”Belly Run” amb vincles a oficines de turisme de tot el món.

També és director de l’ESTEL, la revista més llegida a la província de Tarragona segons el baròmetre de l’audiència i la comunicació.

És CEO de Saico Barcelona, marca comercial dedicada a la realització de documentals i creació de contingut per a marques de tipus comercial.

És copropietari LETS VIP S.L, empresa dedicada al desenvolupament i comercialització de l’aplicació ”Let ‘s Vip” amb la finalitat de facilitar les reserves d’entrada als locals d’oci nocturn.

Josep Adell

Tècnic de so

(Takemaker Postproduction)

Nascut a Tortosa el 1991. He estudiat un grau de so i producció musical a Barcelona, on actualment resideixo. El 2012 vaig entrar a treballar a Takemaker Postproduction on m’he especialitzat en doblatge de videojocs i he tingut l’oportunitat de treballar en projectes com “Zelda Breath of the Wild”, “Elsword”, “Sonic Lost World” i “WarioWare Gold” entre d’altres .

Encara que no sóc gamer, el 2014 cofundé EAAPP Entertainment per desenvolupar el videojoc de plataformes “Belly Run” ambientat a les Terres de l’Ebre i que vam llançar a l’octubre de 2018, arribant a superar a Candy Crush en el rànquing de jocs arcade de l’App Store.

Actualment EAAPP Entertainment ha adquirit part de l’empresa Let ‘s Vip juntament amb la qual estem desenvolupant “WIVIP”, una aplicació per facilitar la reserva de taules VIP a locals d’oci nocturn.

Errors d'emprenedoria a les startups de videojocs

Gerard Fernàndez, actual CEO de Omnidrone, ens explicarà la seva extensa història relacionada amb l’emprenedoria al mon dels videojocs.

Va fundar a Barcelona la primera empresa de tot l’estat espanyol, especialitzada amb el desenvolupament de videojocs para mòbils l’any 2001.

Ens explicarà tota la seva extensa carrera, plena d’encerts i errors, i alguns consells alhora de crear una startup.

Gerard Fernández

Emprendedor
CEO (Omnidrone)

Emprenedor amb més de 15 anys d’experiència en la gestió d’empreses de videojocs i desenvolupament de jocs. La meva primera aventura, amb tan sols 25 anys, va ser la de cofundar Microjocs Mobile, on em vaig convertir amb CEO. La companyia desenvolupava jocs Java i, encara que durant el primer any no va ser rendible, el segon ja estava facturant més de dos milions d’euros, convertint-la en una de les companyies de jocs mòbils més importants d’Espanya, produint jocs per a Sony, EA, THQ…

Digital Chocolate la va adquirir l’any 2007. Allí vaig ocupar el càrrec de Vicepresident i Gerent General i vaig compartir aquesta experiència amb més de 60 professionals de la indústria del videojoc. Vam guanyar diversos premis i vam desenvolupar jocs exitosos com MMA Profighter, Millionaire City i Galaxy Life.
També he sigut president, durant 5 anys, de DEVICAT. Una associació sense fins lucratius fundada per les principals companyies de videojocs: Digital Legends, Social Point, Novarama, UbiSoft i Digital Chocolate. La meva missió principal era la de connectar els esforços dels governs locals a les necessitats reals de la indústria del videojoc.

Després d’això, l’any 2013, vaig cofundar Omnidrone junt amb veterans i antics empleats de Digital Chocolate. Des del 2018, Omnidrone és part de la família de Scopely, una de les companyies de jocs de més ràpid creixement en els darrers anys.

Més per venir… 🙂

Exhumant Atari: arqueologia i el cementiri dels videojocs

Andrew Reinhard va liderar l’equip d’arqueòlegs que van descobrir els jocs que Atari va enterrar al desert el 1983. Parlarà de com es van trobar els jocs, com l’equip els va excavar i mostrarà el que realment va ser enterrat a l’abocador.

Veureu imatges i vídeos inèdits del lloc i descobrireu el destí dels jocs exhumats del cementiri d’Atari. Aprendreu per què és arqueologia i què podem aprendre sobre el patrimoni digital dels segles XX i XXI.

Fes clic aquí si vols veure el documental que va participar Andrew.

Andrew Reinhard

Arqueòleg digital
Editor (American Numismatic Society)

Andrew Reinhard estudia l’arqueologia dels videojocs. El 2014 va dirigir l’equip d’arqueòlegs que van excavar “l’enterrament d’Atari” a Nou Mèxic (EUA) on Atari havia deixat gairebé 1.000.000 de cartutxos de jocs. El seu primer llibre, “Archaeogaming: An Introduction to Archaeology in and of Video Games”, va ser publicat el 2018 (Berghahn Books).

Està acabant el doctorat a la Universitat de York (Regne Unit) sobre com realitzar investigacions arqueològiques de programari i jocs. Els seus plans de futur inclouen entendre les coses digitals com a patrimoni construït per crear una arqueologia del segle XXI.

Quan no explora videojocs, enregistra música electrònica com a Cyphernaut. El seu primer disc, “Assemblage Theory”, està disponible a iTunes, Apple Music, Spotify i Tidal.

Projecció del documental "Mujeres+Videojuegos"

El documental ens ofereix una anàlisi sobre la situació de les dones en diferents àmbits en la indústria videolúdica que van des de la seva representació i participació en el desenvolupament de les obres i en la comunitat fins a la seva representació dins de les obres mateixes. Per a aquesta tasca se’ns ofereixen en primera instància una sèrie de dades que serviran de suport per a la qual testimonis que vindran més endavant.

Les entrevistes ens serveixen per veure més profundament diferents realitats, com algunes sí que s’han sentit assetjades dins dels seus llocs o de la comunitat, el limitant d’això o com és de frustrant el trobar-se amb els mateixos estereotips de representació de la dona en les diferents obres que es donen.

En conseqüència, l’estat de la indústria del videojoc pel que fa a qüestions de gènere encara segueix sent molt precari, les dones continuen patint assetjament laboral i en la comunitat, se’ls segueix presentant com a objectes passius i reclams, la qual cosa ajuda a reiterar una formes de reproducció d’un relat social que s’assenta sobre les bases de la divisió binària dels gèneres i ajuda a la perpetuació d’uns estereotips i uns mites que provoquen que més del cinquanta per cent de la població es vegi limitada en els seus drets i en els seus possibilitats.

Marina Amores

Comunicadora audiovisual
Redactora (EDGE España)

Nascuda el 1991 a Palma de Mallorca, em vaig graduar en 2014 en Comunicació Audiovisual a la ciutat de Barcelona, on actualment resideixo. Al 2016 vaig finalitzar el Màster en Teoria i Pràctica del Documental Creatiu.

He treballat en Eurogamer.es, PlayGround i en diverses empreses del sector del videojoc com Uplay Online i Barspin Studios. Actualment treballo a la revista SFX i EDGE Espanya.

Autora de diversos documentals i especialitzada en videojocs i gènere. Sóc l’organitzadora principal de Gaming Ladies, esdeveniment dedicat a la indústria del videojoc i exclusiu de dones.

També sóc coordinadora i coautora de ¡Protesto!, el primer conjunt d’assajos en castellà que tracta el videojoc des d’una perspectiva de gènere.

Taula rodona sobre les dones a la indústria de l'oci digital

En acabar la projecció del documental “Mujeres+Videojuegos” hi haurà una taula rodona formada exclusivament per dones vinculades al món de l’oci i l’art digital amb l’objectiu de transmetre les seves experiències al públic assistent.

Daniela Gil serà l’encarregada de moderar el debat, que comptarà amb la presència de l’autora del documental, on també podrà participar el públic assistent.

Mariola Dinarès

Periodista xarxes socials

Periodista (Catalunya Ràdio)

Mariola Dinars és periodista de xarxes socials. Va començar com a periodista i locutora a la ràdio i, des del 2003 i fins ara, està capficada completament en l’ús de les noves eines d’aquest món hiperconnectat. Dirigeix ​​i presenta el programa de ràdio ”Popap” de Catalunya Ràdio.

El seu nickname a la xarxa és HolaMariola. Amb aquest sobrenom intenta aplicar tots els seus coneixements periodístics a l’entorn digital que la manté atrapada des de fa molts anys.

Actualment està també immersa amb l’ús del català en els nous entorns i la visibilització del talent femení. Des del 2003 dirigeix amb Joan Arenyes la primera plataforma de relacions personals en català: quedemonline.cat

Especialitats: Internet a la ràdio, música en català, emprenedoria, redactora, branded content, Social media Managment, guionista i gestió de xarxes socials.

Ha guanyat el premi de DonaTIC i tindrem l’oportunitat d’escoltar a la taula rodona sobre les dones a la indústria de l’oci digital.

Marina Amores

Comunicadora audiovisual
Redactora (EDGE España)

Nascuda el 1991 a Palma de Mallorca, em vaig graduar en 2014 en Comunicació Audiovisual a la ciutat de Barcelona, on actualment resideixo. Al 2016 vaig finalitzar el Màster en Teoria i Pràctica del Documental Creatiu.

He treballat en Eurogamer.es, PlayGround i en diverses empreses del sector del videojoc com Uplay Online i Barspin Studios. Actualment treballo a la revista SFX i EDGE Espanya.

Autora de diversos documentals i especialitzada en videojocs i gènere. Sóc l’organitzadora principal de Gaming Ladies, esdeveniment dedicat a la indústria del videojoc i exclusiu de dones.

També sóc coordinadora i coautora de ¡Protesto!, el primer conjunt d’assajos en castellà que tracta el videojoc des d’una perspectiva de gènere.

Anna Noé

Matemàtica i programadora

Desenvolupadora iOS (Indra)

Sóc Matemàtica amb Menció d’Informàtica. M’encanta programar i ara estic fascinada amb el món de les aplicacions.

Vaig començar a la empresa que treballo fent web i ara estic desenvolupant l’aplicació “CaixaBank” per a iOS.

Encara veig que estic creixent professionalment i a part, i molt important per a mi, tinc teletreball. De moment, estic molt contenta on estic.

Tot i així, per la meva part, la meva parella i jo estem fent un joc tant per a iOS com per a Android. És un joc de taula que es diu “Adivina con emoticonos”. Esperem llançar-la al juny. Tenim il·lusió per veure si podem arribar a molta gent.

Janire Iparraguirre

Directora d'art

Desenvolupadora PlayStation (Pentagonal Studio)

Graduada en Art per la UPV, vaig decidir enfocar els meus estudis a l’art en videojocs i projectes 3D mitjançant el Grau Superior en Animacions 3D, Videojocs i Entorns Interactius.

Actualment, em trobo desenvolupant el videojoc “Syzygy” per PlayStation4, seleccionada al costat dels meus companys de Pentagonal Studio per formar part del projecte PlayStation Talents, al Games Camp de Bilbao.

Alba G. Corral

Artista visual

Alba G. Corral (b. 1977 – Madrid) amb base a Barcelona: artista visual, desenvolupadora de codi i docent. Amb formació en enginyeria informàtica, Corral ha estat creant art utilitzant el programari durant l’última dècada. La seva pràctica s’estén a través del viu, vídeo, els mitjans digitals i la instal·lació. A través de diferents pràctiques artístiques explora narratives abstractes.

El seu nom s’ha donat a conèixer mitjançant les seves actuacions audiovisuals en viu on s’integra la codificació i l’elaboració, en col·laboració amb músics en temps real.

En el marc de la docència ensenya programació visual enfocada a dissenyadors i artistes en diferents espais tant en xerrades, tallers i workshops. Dedicats al codi creatiu amb eines de Programari Lliure (Processing).

És comissària al festival Eufònic.

Gina Tost

Periodista tecnològica

Abans de la irrupció de les xarxes socials a la nostra vida i de l’arribada dels youtubers o influencers, Gina Tost ja era pionera en utilitzar els vídeos online.

Les seves inquietuds per aquesta indústria, i després d’uns anys a la universitat on es va cultivar com a periodista, Gina s’ha acabat especialitzant com una de les més experimentades en el món de la tecnologia, els videojocs, l’economia mobile i les startups.

De fet és una persona amb moltíssimes inquietuts sobre aquest món i això l’ha portat a treballar a diferents televisions i ràdios, diaris i webs de tot el món. Portant-la fins al Top 100 European Founders per The Hundert Magazine.

Gina a més és cofundadora de Geenapp, una empresa tecnològica i de promoció d’apps. El 5 d’octubre ens donarà la seva visió sobre les dones dintre del món tecnològic en la taula rodona.

Daniela Gil

Sociòloga

(ESADE)

Sóc una persona inquieta que m’encanta participar en projectes de tot tipus, dinamitzadora i col·laborativa. Crec que és fonamental la cooperació de tots per poder millorar com a societat, perquè som diversos i ens necessitem.

EXPOSICIONS

Eugenèsia

El desig de millora ve, als éssers vius, escrit al nostre codi intern amb l’objectiu d’aconseguir la supervivència. No estem pas en un videojoc, només tenim una vida i superar les capacitats de l’adversari que ens amenaça ha estat fins i tot un esgraó més amunt que l’amor. És aquest últim el mitjà cap a la perduració de la nostra espècie i l’objectiu de les accions que duem a terme en aquesta història han estat per garantir la nostra vida. Serem capaços de tot per aconseguir reunir l’energia necessària per esdevenir humans superiors si està a les nostres mans.

Un ínfim canvi en la nostra genètica va dur l’humà a cercar la millora a través de canvis i eines que ha anat perfeccionant durant segles. Un esforç col·lectiu per vèncer les limitacions humanes com la fam, la guerra o la malatia. Ara que és més usual morir obès que famolenc, avui dia que comptem més suïcidis que morts a mans d’enemics i que la tecnologia ha triplicat l’esperança de vida respecte a segles anteriors; l’home encara busca augmentar les seves capacitats a la recerca del mite “citius, altius, fortius”. El còmic, el videojoc i el cinema fa dècades que són conscients d’aquest somni de la nostra espècie i l’art n’és testimoni. La realitat augmentada i la realitat virtual ens porten aquest assaig avui i la tecnologia del futur no serà una nova eina sinó que formarà part de la nova escala evolutiva en què l’home deixarà l’humanisme en favor d’un període Transhumanista on la biotecnologia, el cíborg o l’enginyeria genètica seran la punta d’un iceberg que s’acosta.

Aprofita l’ocasió per visitar aquesta exposició gratuïta comissariada per Jaume Vidal al Centre d’Art Lo Pati.

Retrogaming Ladies

Amb l’objectiu de visualitzar l’impacte de les dones al món dels videojocs, podreu visitar aquesta exposició organitzada pel col·lectiu Gaming Ladies on us mostrarem autores molt importants vinculades a aquesta indústria.

Massa sovint el paper de les dones al món de la tecnologia queda exclòs, en aquesta ocasió farem un gir de 180º i us ensenyarem quines han estat les dones més importants i la relació que han tingut amb molts de videojocs populars.

Marina Amores

Comunicadora audiovisual
Redactora (EDGE España)

Nascuda el 1991 a Palma de Mallorca, em vaig graduar en 2014 en Comunicació Audiovisual a la ciutat de Barcelona, on actualment resideixo. Al 2016 vaig finalitzar el Màster en Teoria i Pràctica del Documental Creatiu.

He treballat en Eurogamer.es, PlayGround i en diverses empreses del sector del videojoc com Uplay Online i Barspin Studios. Actualment treballo a la revista SFX i EDGE Espanya.

Autora de diversos documentals i especialitzada en videojocs i gènere. Sóc l’organitzadora principal de Gaming Ladies, esdeveniment dedicat a la indústria del videojoc i exclusiu de dones.

També sóc coordinadora i coautora de ¡Protesto!, el primer conjunt d’assajos en castellà que tracta el videojoc des d’una perspectiva de gènere.

Isabel Cano

Dissenyadora ux

Dissenyadora UX i il·lustradora. Actualment és professora de desenvolupament de videojocs, disseny multimèdia i robòtica en un col·legi. Coordina els tallers de Girls Make Games a Espanya i col·labora activament en FemDevs.

Investiga la influència de les avantguardes artístiques del segle XX en els videojocs en la seva tesi doctoral per a ensenyar història de l’art a alumnes d’educació primària. Creadora de projectes pictòrics videolúdicos com “De la pantalla al lienzo: una mirada pictórica a los videojuegos”, Pixel to life y Painting Japan Square.

Ha col·laborat en mitjans com Xenogames, Start, ZehnGames i Nivel Oculto.

Videojocs. Art i Cultura

En aquesta exposició podrem gaudir de tres parts fonamentals en la història del videojoc. Podrem conèixer i veure les primeres videoconsoles domèstiques, des de la primera videoconsola que es va comercialitzar, la Magnavox Odyssey, el 1972 a Estats Units, o la primera consola Atari 2600 del 1976. També podrem veure l’icònic Commodore 64, l’evolució de les primeres consoles de SEGA, Nintendo, Playstation i XBox fins a versions més actuals. També podrem gaudir dels jocs arcade dels anys 80, recordant aquelles màquines recreatives.

Al mateix temps, podrem observar l’evolució dels jocs, dels primers jocs quan només eren simples punts de llum a una pantalla, fins els jocs actuals que intenten recrear la màxima realitat. I per suposat, analitzarem l’art que s’amaga darrera els videojocs. Podrem veure com s’uneixen l’art visual, la música i la programació amb l’objectiu de crear jocs para els usuaris. Veurem com en aquesta indústria la creativitat i el talent són primordials.

Tot això i més, ho podreu conèixer i recordar visitant una exposició que es mantindrà al Museu de les Terres de l’Ebre durant dos mesos i que s’inaugurarà coincidint amb la primera edició del VAG Experience.

TALLERS

Com construir una màquina Arcade

En aquest taller la idea és explicar als assistents com crear una màquina arcade des de zero. És a dir, ensenyar els passos a seguir des dels materials necessaris per a l’estructura, disseny i muntatge, passant pel maquinari, el programari i com configurar-ho tot de manera fàcil. Els sistemes que explicarem seran Retropie, RECALBOX, Hyperspin i Batocera.

La idea és centrar-nos amb RECALBOX ja que és un sistema simple, capaç d’emular més de 50 videoconsoles i alhora és molt complet i entenedor per a tothom. La seva instal·lació es realitzarà a través d’una simple Raspberry Pi 3b + microSD.

Amb tot l’anterior, la idea del taller serà transmetre als assistents els coneixements per construir la seva pròpia màquina arcade de manera senzilla, sense problemes, i a casa seva. Ja que amb la tecnologia actual i les idees que es mostraran a l’esdeveniment, qualsevol persona serà capaç de dur a terme aquest projecte que per a molts ha estat un somni de la seva infància.

Joan Buera

Maker

Advocat (Buera Bel Advocats)

Sóc diplomat en relacions laborals, llicenciat en publicitat i relacions públiques, graduat en dret i vaig obtenir el màster en advocacia.

Actualment, em dedico a la professió d’advocat, i tot i això sempre he odiat estudiar, però m’encanta aprendre coses noves cada dia.

El món dels videojocs sempre ha format part dels meus hobbies i des de petit he jugat a ells. Porto un temps construint màquines arcade i és un plaer jugar a alguna cosa que has construït tu mateix i que ha estat un somni des de petit. De fet, una cosa que em fascina és buscar a youtube vídeos de com construir coses de tot tipus i després fer-les jo.

Sóc amant dels jocs arcade de tota la vida i crec que és un error pensar que la tecnologia d’avui en dia ens ha de fer oblidar el passat, al contrari, ha de oferir-nos una experiència de 360º i cal aprofitar-ho.

Videojocs. Art i Cultura

Els videojocs es creen de manera participativa, és a dir, construint-los entre diferents persones.

Una Game Jam té com a propòsit la creació d’un o diversos videojocs en un espai curt de temps. Una Game Jam té el temps limitat i, pot durar entre unes hores a diferents setmanes de manera ininterrompuda.

Per tal de viure per primer cop l’experiència d’una hackató a les Terres de l’Ebre, el VAGExperience amb el suport i l’organització per part d’ENTI (Universitat de Barcelona), et portarà l’experiència de poder viure’n una en un temps més reduït però més intens.

Els participants s’organitzaran per equips amb coneixements de diferents disciplines: programació, disseny, art, música, etc. L’objectiu és estimular la pressió, fixant un temps d’entrega restrictiu que fomenti la creativitat i l’experimentació amb noves idees que sorgeixin dels mateixos equips.

Apunteu-vos a la Game Jam per a crear conjuntament conceptes de videojoc potents i en grup! No cal tenir coneixements previs, però si moltes ganes de participar-hi. Places il·limitades.

Els grups es formaran en el moment d’arribar a l’Auditori Municipal d’Amposta. Premi per a l’equip guanyador!

Taller de 3DCoat

En aquest taller aprendrem a utilitzar l’eina de modelatge digital 3DCoat. El reconegut artista conceptual Paco Rocha ens ensenyarà a plasmar un nau espacial en forma de volum virtual renderitzat a partir d’un esbós inicial fet amb paper i llapis.

Finalment veurem com amb unes ulleres de realitat virtual Oculus, els artistes visuals poden augmentar la seva productivitat a l’hora de realitzar i desenvolupar entorns 3D complexos mitjançant una demostració en directe de l’aplicació Medium de Oculus.

Paco Rocha ha treballat creant l’art conceptual de populars sèries de televisió com “Black Mirror” o “El Increíble Mundo de Gumball” entre d’altres. Pots consultar més informació sobre ell aquí.

Informació pràctica para els alumnes

  • cal venir amb un ordinador portàtil propi
  • disposar d’una targeta gràfica 3D dedicada
  • instal·lar una versió demo del software 3DCoat

Paco Rocha

Artista conceptual

(Freelance)

Paco Rocha és un artista visual que viu a Tarragona i treballa per a la indústria del entetenimiento des de fa més de 12 anys. Va estudiar Belles Arts a Madrid i Animació 3D a Barcelona.

Des de llavors ha treballat en sèries de televisió com “El Increible Mundo de Gumball” guanyadora de nombrosos BAFTAs, la popular sèrie de Netflix “Black Mirror” i anuncis com “The Last Game” per a Nike amb gairebé 80 milions de visites a YouTube.

Taller de programació amb Unity

Unity és una reconeguda plataforma per al desenvolupament de videojocs. Vine a aquest taller i aprendràs els conceptes sobre com començar a desenvolupar videojocs profesionalment.

Amb Unity pots animar escenaris amb 3D i aplicar una lògica al comportament als objectes que apareixen en escena. Durant el taller Edgar i Janire ens ensenyaran algunes pincellades sobre com treballen ells al seu estudi Pentagonal Studios de Bilbao. 

Janire Iparraguirre

Directora d'art

Desenvolupadora PlayStation (Pentagonal Studio)

Graduada en Art per la UPV, vaig decidir enfocar els meus estudis a l’art en videojocs i projectes 3D mitjançant el Grau Superior en Animacions 3D, Videojocs i Entorns Interactius.

Actualment, em trobo desenvolupant el videojoc “Syzygy” per PlayStation4, seleccionada al costat dels meus companys de Pentagonal Studio per formar part del projecte PlayStation Talents, al Games Camp de Bilbao.

Edgar Acosta

Animador 3d en videojocs

Encarregat d’animació y modelat 3D, co-programador (Pentagonal Studio)

He estudiat un grau d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius que m’ha portat a gaudir del meu treball desenvolupant videojocs, com el que ara mateix estic desenvolupant juntament amb els meus companys de Pentagonal Studio, “Syzygy”, per a la plataforma PlayStation 4.

A més també realitzo modelats i impressions 3D, a la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat del País Basc. En el futur aspiro a dedicar-me a l’ensenyament pel que fa al desenvolupament de videojocs es refereix.

Taller FX per a videojocs

Si alguna vegada t’has preguntat com es fan els efectes especials de so per a un videojoc, aquest és el teu taller!

Jesús Pelendreu t’ensenyarà a registrar digitalment alguns sons naturals mitjançant un micròfon per a després transformar-los i aconseguir un efecte especial.

En les transformacions s’aplicaran tècniques i efectes en el: timbre, el pitch, l’espectre, la durada, l’articulació i la cadència.

Després de la transformació, aquests sons s’acabaran mesclant amb altres sons de llibreria.

En finalitzar el taller, et sorprendrà escoltar com era el so inicial i el que has aconseguit fins a la seva transformació final; l’efecte de so.

La finalitat d’aquest taller de “FX per a videojocs”, serà aconseguir efectes especials de so com per exemple: un motor d’una nau espacial, el tret d’un raig làser, un salt d’una nau a l’hiperespai o l’explosió d’un planeta.

Jesús Pelendreu és productor musical, finalista com el millor DJ per sota dels 21 anys dels MTV Breaks Awards 2018. Els seus temes musicals es reprodueixen per emissores de ràdio de prestigi de tot el país com: Flaix FM, Hit FM o Maxima FM. Pots descobrir més sobre ell aquí.

Jesús Pelendreu

Productor musical

CEO (John Knows)

Al juny de 2014, després de graduar-se, Jesús Pelendreu més conegut com a JOHN KNOWS es va mudar a Girona (Espanya) per a estudiar un Grau de Música i So amb la finalitat de perseguir el seu somni de convertir-se en un productor de música en el nivell més alt.

A principis de desembre de 2016, el DJ i productor nascut a BATEA (Tarragona) va llançar el seu remix de Running Over The World d’Abel Almena i Isaac Leon en CLIPPER’S SOUNDS, acumulant moltes reproduccions i suport  de deejays com LUKA CARO, ALBERT NEVE, ABEL ALMENA, etc.

Després d’aquest remix, al novembre de 2017, John Knows estrena el seu primer èxit “CITY LIMITS ” en el segell DEEPHOUR MUSIC aconseguint el suport de deejays com a Don Diable, Treasure Fingers i EXODUS, va entrar en l’escena de la ràdio.

Va llançar el seu remix oficial al 2018 del tema Collide d’Abel Ramos & Albert NEVE en el seagull Blanco y negro Music, acumulant molts suports com el mateix ABEL RAMOS, JULIO NAVAS, ALEX DE L’AMO i ALBERT NEVE.

Ell està treballant dur per al seu lloc en la indústria de la música. confirmat llançaments d’èxits amb bons dj’s de radio i bons artistes que signen en bones etiquetes com Clipper’s
Sounds, Blanco i Negre, SONY MUSIC, WARNER.

Actualment té el seu propi estudi de producció a Batea (Tarragona) compagina el treball de la viticultura i la composició i producció de música per al seu projecte artistic i per a tercers.

Jesús Pelendreu ha treballat amb DJ’s Productors com ALBERT NEVE, JOSE AM, HEKTOR MASS, ABEL RAMOS entre molts altres més.

Per nombrar alguns vocalistes coneguts dins de la indústria musical com INMAGINE,
LEXTER, ESTELA MARTIN, YOUNG JOHNSON, DWIGHT STEVEN i LACHI

Els seus temes són reproduïts per emissores de ràdio com MAXIMA FM, FLAIX FM, HIT FM.

Finalista a millor DJ per sota de 21 anys dels MTV BREAKS AWARDS 2018 celebrat al novembre 2018 a BILBAO.

Per finalitzar ens agradaría destacar que va ser creador d’una de les bandes sonores de la campanya de màrqueting de reposicionament de la marca BE A LLORETENC de l’ajuntament de Lloret de Mar l’any 2018.

ESPETACLES

Com construir una màquina Arcade

En finalitzar totes les activitats del divendres podràs gaudir d’un espectacle musical on La Societat Musical de La Lira Ampostina interpretarà un concert en directe amb partitures del reconegut videojoc Gris, multi premiat durant tot el 2018.