Pol Jeremias Vila és enginyer informàtic. Actualment, està construint una nova tecnologia gràfica en temps real a Netflix. Anteriorment, va treballar a Pixar on va contribuir al desenvolupament de tecnologies com USD/Hydra, OpenSubdiv, Storm i Presto.
Va participar en diverses pel·lícules com Luca, Soul, Toy Story 4, Increïbles 2, Coco, Finding Dory i més. Abans de fer cinema, va treballar en tecnologia de renderització per a diversos jocs, com ara Star Wars 1313 i The Force Unleashed 2 a LucasArts.
A part de les seves contribucions al cinema i als jocs, l’any 2013 va cofundar Shadertoy.com, una xarxa social que permet als entusiastes dels gràfics crear i compartir coneixements de gràfics per ordinador.
El 2022, va rebre l’ACM SIGGRAPH Practitioner Award pel desenvolupament de Shadertoy i altres contribucions als gràfics per ordinador.
El 2020, també va cofundar Memex, un programari per millorar les videoconferències amb tecnologia gràfica per ordinador. Memex va ser adquirida recentment per Mmhmm Inc.
Al llarg dels anys, ha parlat i ha estat jurat en múltiples conferències arreu del món, com ara GDC, SIGGRAPH, SIGGRAPH Asia, FMX, GTC
i Eurographics.
Va néixer i es va criar a Barcelona, Espanya. Es va traslladar a Los Angeles, Califòrnia el 2006 i actualment resideix a San Francisco amb la seva dona i les seves dues filles.