Arbonautes
Espectacle poètic-visual, de carrer, en clau de tragèdia, que transcorre per texts de Sebastià Juan Arbó, per la seva cerca, pel seu viatge, per la seva conquesta.
Dissabte 1 d’octubre
21:00 hores
El dia 1 d’abril es celebrarà el torneig de primavera del VAG (VAG TOURNAMENT) a l’auditori municipal d’Amposta. Sis equips s’enfrontaran durant tota la jornada en un espai especialment dissenyat per a l’ocasió, tecnologia, tallers vag kids, videojocs, experiències immersives, zona de bar i foodtrucks… un espectacle digne d’una final d’eSports!
Per guardar-vos la plaça heu de realitzar una inscripció de deu euros (2 euros per jugador). Obtindreu un val per un refresc i entrareu al sorteig directe d’una cadira gamer i dos packs amb productes MSI.
Torna l’aposta per la cultura dels videojocs.
El primer esdeveniment cultural del país, tornarà a ser present a Amposta
del dijous 29 de setembre al dissabte 1 d’octubre de 2022.
Un esdeveniment que, com cada any, pretén apropar el món dels videojocs i l’oci digital per ensenyar que hi ha darrere d’aquesta indústria: programadors, dissenyadors, compositors de música…
Et sorprendrà veure com els videojocs van més enllà del fet de jugar.
Com edició, l’esdeveniment té temàtiques principals. Aquestes són les que solen tenir més presència a les activitats programades.
Aquest any apostem per conèixer més sobre:
els eSports i la ciberseguretat en el món dels videojocs.
Espectacle poètic-visual, de carrer, en clau de tragèdia, que transcorre per texts de Sebastià Juan Arbó, per la seva cerca, pel seu viatge, per la seva conquesta.
Dissabte 1 d’octubre
21:00 hores
Un concert simfònic audiovisual amb projeccions hologràfiques i il·lumació que acompanyaran la interpretació d’aquesta banda sonora.
Divendres 30 setembre
22:30 hores
El primer espectacle d’eSports que es podrà veure fora de les grans ciutats on podrà participar jugadors no professionals.
Dissabte 1 d’octubre
17:00 hores
Plantegem Kiwi The Studio com una alternativa accessible als videojocs. Un estudi enfocat a produir
Estudi creat des de les cendres de TrTLabs, que va estar operant des del 2016-2020
Conbunn Cardboard és el primer joc de l’estudi, fet a partir de personatges d’un còmic que havien fet anteriorment.
En aquest taller es farà una breu explicació teòrica per posar en context a l’alumnat de les tècniques i eines que s’utilitzen dintre la indústria dels videojocs.
Endinsa’t amb la programació de l’Scratch i apren les eines principals per fer el teu mini-joc de ball.
Aprèn els fonaments del disseny narratiu dels videojocs. Conceptualitzar idees, dissenyar els personatges, els entorns del videojoc, les estructures de narració i els esquemes.
Què és mou darrera de la indústria dels eSports?
Divendres 30 setembre
20:00 hores
Podem ser atacats a través d’un videojoc sent jugadors anònims?
Divendres 30 setembre
11:00 hores
Coneixes quan atacs es produeixen minut a minut a tot el món? Quin és el país amb més atacs?
Divendres 30 setembre
20:20 hores
Una de les finalitats del VAG Experience és la difusió de què hi ha darrere del món dels videojocs.
Un videojoc va més enllà del fet de jugar. A nosaltres ens arriba un producte final, però hi ha una gran indústria que amaga centenars de professionals de diferents sectors.
>>> Per un millor control de l’aforament, l’organització prega que s’adquireixin les entrades per a totes les ponències a les que es vulgui assistir <<<
Directora de màrqueting de la Lliga de Videojocs Professional (LVP | Mediapro).
Titulat amb el Grau de Disseny de Continguts Digitals Interactius a ENTI de la Universitat de Barcelona. Actualment treballar de dissenyador i programador a 43 Studios.
Professional de la enginyeria informàtica amb llarga trajectòria en el sector com a desenvolupador de SW de gestió, aplicacions mòbils i serious games.
El 2019 es va posar en marxa el projecte VAG, nomenclatura de Video Art Game a Amposta.
La idea inicial era muntar una exposició sobre el món dels videojocs, però a mesura que avançaven els mesos, aquella exposició va acabar sent un aglutinament de diferents activitats sobre la indústria en la qual s’anava sumant gent que mostraven molt d’interès pel projecte i pel fet que s’estigués fent en una àrea rural. Aquí va ser quan diferents institucions públiques i privades ens van dir que era “El primer esdeveniment cultural sobre videojocs del país”, ja que no n’hi havia d’altres amb les mateixes característiques.
Posar en marxa el projecte, requeria molts esforços, pel fet que la indústria dels videojocs, al nostre país, se centra en grans ciutats i la seva àrea metropolitana.
El repte del VAG era, i continua essent, divulgar tot el que envolta un videojoc més enllà del fet de jugar-hi. Portar a terme aquesta acció en una àrea rural, va donar els seus fruits, aglutinant a més de 1.200 persones la primera edició l’any 2019. La Covid ens va fer saltar el 2020, emprenen novament l’esdeveniment el 2021, amb el pas de més de 1.500 persones.
El Video Art Game, és un projecte que impulsa la indústria del videojoc i l’oci digital a les Terres de l’Ebre.
El principal objectiu és fomentar equips de treball disruptius entre les empreses del sector i els centres educatius per a la producció de l’entreteniment digital.
El projecte és divideix amb diferents fases:
VAG Experience
VAG Challenge
IncuVAGdora
La posada en marxa del projecte, es produeix l’octubre de 2019 amb el primer VAG Experience. Un cap de setmana ple d’activitats culturals, tallers formatius, conferències i exposicions, per mostrar i fomentar aquesta indústria i el seu futur més immediat.
Amb el pas dels anys, el VAG s’ha arrelat fortament fins a constituir l’actual associació que, juntament amb l’INS Montsià i l’Ajuntament d’Amposta, s’ha aconseguit, a partir del curs vinent 2022-2023, posar en marxa el Grau Superior d’animació 3D, jocs i entorns virtuals a Amposta.
El Video Art Game, és un projecte que impulsa la indústria del videojoc i l’oci digital a les Terres de l’Ebre.
El principal objectiu és fomentar equips de treball disruptius entre les empreses del sector i els centres educatius per a la producció de l’entreteniment digital.
El projecte és divideix amb diferents fases:
VAG Experience
VAG Challenge
IncuVAGdora
La posada en marxa del projecte, es produeix l’octubre de 2019 amb el primer VAG Experience. Un cap de setmana ple d’activitats culturals, tallers formatius, conferències i exposicions, per mostrar i fomentar aquesta indústria i el seu futur més immediat.
Amb el pas dels anys, el VAG s’ha arrelat fortament fins a constituir l’actual associació que, juntament amb l’INS Montsià i l’Ajuntament d’Amposta, s’ha aconseguit, a partir del curs vinent 2022-2023, posar en marxa el Grau Superior d’animació 3D, jocs i entorns virtuals a Amposta.
Escolta, llegeix i participa de les experiències que ens transmeten els participants del VAG Experience
Ioan ha sigut l’encarregat de crear la imatge gràfica del VAG Experience 2022. En aquest pòdcast ens centrem en la IA i parlem del futur més pròxim de les noves tecnologies.
Daniel, Laura i Cristian, membres d’IndieDevDay, ens conten que és i que es podrà veure a Amposta els dies 30 de setembre i 1 d’octubre de 2022 a Amposta.
Alexis Porros i Martin Vigo, són especialistes de ciberseguretat que treballen en empreses conegudes mundialment i són creadors del pòdcast “Tierra de Hackers”.
Quan em pregunten si realment programar un botó per que es pugui fer clic costa tant… sí, costa! Al joc “Adivina con emoticonos”, programar el dau per a que es mogui, em va portar 3 o 4 dies de feina.
A pesar que actualment treballar per altres empreses fora del món dels videojocs, ha desenvolupat, junt a la seva parella, “Adivina con emoticonos” un joc que es pot trobar per a Android i iOS.
…la gent al carrer, té la idea que els videojocs són una mica banals, superficials, amb el que perds el temps i no s’aprèn res. A mi em fa gràcia que hi hagi gent que pensi que els videojocs són una amenaça…
Autor dels llibres sobre videojocs: “Yacimiento pixel, los videojuegos como cultura material” i “Eso no estaba en mi libro de historia de los videojuegos”. També escriu artícles acadèmics i divulgatius com “Twin Peaks, 25 años después todavía se escucha música en el aire”.
…la preproducció és molt important perquè a la llarga estalvia molt de temps en temes de producció; si et precipites i comences a produir com un boig, al final has de fer passos enrere…”
El VAG duu a terme diferents activitats durant l’any, més enllà del VAG Experience.
Entre aquestes activitats hi ha: tallers formatius, campus d’estiu, xerrades, càpsules formatives…
Apunta’t a la VAGNews i rep informació de totes les activitats previstes.
Tots els drets reservats 2019-2023 © VAG Associació Cultural Video Art Game
Tots els drets reservats 2019-2023 © VAG Associació Cultural Video Art Game